מדד סנטימנט (בטחון) הצרכנים של מישיגן (Michigan Consumer Sentiment Index - MCSI) מתפרסם אחת לחודש על-ידי אוניברסיטת מישיגן וסוקר את מצבם הפיננסי של משקי בית ואת עמדתם ביחס לכלכלה האמריקנית. המדד מבוסס על סקר טלפוני שמתבצע בקרב כ-500 צרכנים, אשר מתבקשים להעריך את הרמה היחסית של המצב הנוכחי שלהם והתנאים הכלכליים הצפויים בעתיד (המדד בעצם מורכב מ-2 חלקים - המצב הנוכחי והציפיות לעתיד). המדד משקף את רמת אמון הצרכנים בכלכלה והוא אחד מאותם מדדים מובילים, השופך אור על הפעילות הכלכלית הכוללת במדינה. המדד הראשוני מתפרסם בדרך כלל באמצע החודש ומכסה את התשובות לסקר שנערך בשבועיים הראשונים של החודש. הדו"ח הסופי מתפרסם בסוף החודש ומכסה את כלל הסקרים. בדומה למדד אמון הצרכנים, גם מדד זה מתקשר להוצאה הצרכנית. חשיבתו גבוהה, לאור העובדה שמשקל ההוצאה הצרכנית בארה”ב מהווה למעלה מ-2/3 מהתמ”ג. קצת היסטוריה פרופסור ג'ורג' קטונה (יליד 1901) היה פסיכולוג אמריקאי שסיים דוקטורט בפסיכולוגיה ניסיונית וכתב מאמרים וספרים רבים הדוגלים בפיתוח הפסיכולוגיה הכלכלית. במהלך מלחמת העולם השנייה ג'ורג' היה אחראי על פרויקט של הממשל האמריקאי להשתמש בפסיכולוגיה כדי להילחם באינפלציה שנגרמה מהמלחמה. ג'ורג' החל ליישם את העקרונות הפסיכולוגיים שהתמחה בהם על המאקרו-כלכלה, ומשם החל לתכנן סוגים שונים של מדדים, שמטרתם היתה להציג את ציפיות הצרכנים. אחד מאותם המדדים הפך בסופו של דבר למדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, כפי שאנו מכירים כיום. מדד זה אפשר לו לחזות את הצמיחה הכלכלית בארה"ב בתום המלחמה, בעוד שמדדים כלכליים אחרים חזו מיתון - מה שגרם לו להיות המדד המועדף על כלכלנים לחיזוי עתיד הכלכלה, והוא אומץ על-ידם מאז שנות ה-40. קישור לאתר הראשי של אוניברסיטת מישיגן, בו מוצג המדד - https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/beige-book-default.htm