מדד אמון הצרכנים (Consumer Confidence Index) הוא סקר חודשי הנערך בקרב 5,000 משקי בית על-ידי "מועצת הכנסים" ומטרתו העיקרית היא לנבא שינויים פתאומיים בתבניות הצריכה על ידי הבנת הביטחון הכלכלי והפיננסי בקרב הצרכנים. הסקר מחייב מדינות החברות בארגון ה-OECD (ארגון בין-לאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) והוא מורכב משני מדדי משנה: אמון הצרכנים ביחס למצב הנוכחי, המהווה 40% ממנו, וביחס לציפיותיהם העתידיות מהווה 60%, כאשר בשאלון לא נדרשים נתונים כמותיים, אלא הערכות כלליות לגבי שינויים (עלייה, יציבות, ירידה). הסקר מכיל 4 קטגוריות עיקריות: « ציפייה למצב פיננסי ומצב תעסוקתי ל-6 החודשים הקרובים. « תכניות לביצוע רכישות גדולות ב-6 החודשים הקרובים, כמו רכבים, מכשירי חשמל, דיור וכו'.. « תכניות לנופש ב-6 החודשים הקרובים. « הציפיות לגבי שיעורי הריבית, מחירי המניות והאינפלציה ל-6 החודשים הקרובים. תגובות הסקר מקובצות לפי גילאים, הכנסה למשק בית ואזור גיאוגרפי, כאשר הערך הממוצע של כל אחת מארבעת הקטגוריות קובע את הערך של המדד הכולל. שינוי משמעותי בתבניות הצריכה של הצרכן בסקר מוגדר כשינוי הגדול מ-5 נקודות הבסיס. מועצת הכנסים - The Conference Board מועצת הכנסים הינו ארגון ללא כוונות רווח קנדי העוסק בחקר עולמי ומפרסם מדדים כלכליים שונים. הוא הוקם בשנת 1916 ומונה למעלה מ-1,000 תאגידים וארגונים אחרים כחברים מלמעלה מ-60 מדינות, כשמשימתו היא "לספק לארגונים המובילים בעולם את הידע המעשי הנחוץ להם כדי לשפר את ביצועיהם ולשרת טוב יותר את החברה". סקר אמון הצרכנים הוא אחד מהאינדיקטורים שהארגון מפרסם, כאשר הראשון חושב לראשונה ופורסם על ידו בשנת 1985. קישור לאתר הראשי של The Conference Board, בו מוצג המדד- https://www.conference-board.org/topics/consumer-confidence