המכירות הקמעונאיות (Retail Sales) מודדות את אחוז השינוי של סך הקבלות מהחנויות הקמעונאיות, כולל סחורות ברי-קיימא וסחורות לא ברי-קיימא, במטרה לבדוק את התפתחות המכירות והתעסוקה בענף זה. המוצרים הנבחרים למדידת הנתון מאוגדים בסל טובין – מערך מוצרים המשמש כאומדן למוצרי הצריכה הכלליים במשק. המדד מתפרסם אחת לחודש ע"י לשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב. לצד מדד המחירים לצרכן, המשמש גורמים רבים בתחום הפיננסים ובעולם ההשקעות, ישנו כלי נוסף המאפשר לנו לקבל הצלבה ולזהות מגמות במחירי סחורות ומוצרים - נתון המכירות הקמעונאיות. מאחר ואינפלציה מתבטאת בעליית המחירים, היכולת לבצע מעקב מסודר ולזהות בזמן שינויים ומגמות במחירי סחורות נפוצות, מאפשרת לנו להישאר עם אצבע על הדופק בכל הקשור לשיעורי האינפלציה ולהבין את אחוז השינוי שחל במחירי סחורות לאורך תקופה, הרבה לפני שחברות שונות מפרסמות את הדוחות הכספיים שלהן. במובנים רבים, זוהי תצוגה מקדימה לנתוני החברות שיוכלו לסייע לנו לקבל החלטות נבונות מבעוד מועד. מגבלות מדד זה הן התעלמותו מהוצאות כמו שירותים, אשר תופסים כמחצית מסך הצריכה, ביטוח, הוצאות משפטיות שונות וכדומה.. זהו המדד האמיתי הראשון למדידת גודל ההוצאות הכספיות של הצרכן ולא מידת תבניות ההוצאה והצריכה. לרוב מתייחסים למדד זה ללא סעיף מכירות כלי רכב, אשר נכנס כמדד נפרד המכונה 'מכירות קמעונאיות - ליבה', מאחר והן סובלות מתנודתיות גבוהה וחלקן היחסי בסך המכירות הגבוה. גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המכירות הם השינויים במחירי מוצרי המזון והאנרגיה (להבדיל משינויים הנובעים משינויים בהרגלי הצריכה). משקיעים אשר קונים מניות של חברות העוסקות בתעשיות ייחודיות, יכולים להיעזר במידע זה על מנת לחזות לאן הרוח נושבת, בעוד שסוחרים יומיים יכולים ליהנות מתנודות חזקות במחירי המניות שיכולות להיווצר כתוצרה מנתון שלילי או חיובי מאוד שהתפרסם. מהי קמעונאות? קמעונאות היא מכירת מוצרים לצרכנים לצריכה פרטית, בדרך כלל בכמויות קטנות, להבדיל מסיטונאות שמהותה היא מכירת מוצרים בכמות גדולה מהיצרן או היבואן לקמעונאי לצורך מכירתם לצרכנים. הקמעונאות כוללת תחומים שונים, שהבולטים שבהם הם קמעונאות המזון (חנויות מכולת, סופרמרקטים וכדומה(, היגיינה, הלבשה והנעלה, מוצרים לאחזקת הבית, מכשירי חשמל ביתיים ואלקטרוניקה וריהוט. מדד המחירים הקמעונאים מלבד נתוני המכירות הקמעונאיות, קיים גם מדד המחירים הקמעונאים (Retail Price Index - RPI) - מדד חודשי של מחירי סחורות ושירותים שלעיתים קרובות מתייחסים אליו כמדד יוקר המחיה. באמצעות המדד מודדים את השינוי החודשי במחירו של סל מוצרי צריכה שנרכש על-ידי משק בית ממוצע על בסיס קבוע. החשיבות היחסית שניתנת למוצרים בסל מבוססת על סקרים תקופתיים שמתבצעים באשר להרגלי הצריכה היומיים. קישור לאתר הראשי של לשכת מפקד האוכלוסין, בו מוצג הדו"ח - https://www.census.gov/retail/index.html